§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Sklep internetowy smartlab-sklep.pl prowadzony jest przez smartlab spółka cywilna Izabela Bereza-Smagacz, Paulina Komorowska z siedzibą w Krakowie, adres: ulica Sokola 43, 30-244 Kraków, NIP 5130245760, REGON 364871632, widniejącą w CEIDG jako Izabela Bereza-Smagacz smartlab, Paulina Komorowska smartlab.
2. Regulamin określa warunki sprzedaży towarów przez smartlab s.c. za pośrednictwem sklepu internetowego smartlab: https://smartlab-sklep.pl/ podmiotom niebędącym konsumentami, którzy są przedsiębiorcami – w rozumieniu ustawy z 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447, ze zm.) – i nabywają te towary w związku z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą.
3. Informacje umieszczone na stronie sklepu internetowego: https://smartlab-sklep.pl/ nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 Nr 16 poz. 93, ze zm.). Informacje te stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klientów lub rozpoczęcia negocjacji. Tym samym, samo złożenie zamówienia przez Klienta nie jest wystarczające do zawarcia Umowy sprzedaży. Klient realizując procedurę złożenia zamówienia składa Sprzedającemu ofertę zakupu określonego towaru.
4. Przedmiotem sprzedaży są zarówno towary standardowo skonfigurowane, jak również indywidulanie konfigurowane.
5. W celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług strona Sklepu korzysta z informacji zapisywanych przez serwer lokalnie na komputerze lub innym urządzeniu podłączonym do sieci Internet Klienta w formie cookies.
6. Informacje z plików cookies są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej ze stroną Sklepu.
7. Klient, może zmienić ustawienia przeglądarki internetowej, poprzez wyłączenie akceptacji plików cookies lub wymagać od przeglądarki internetowej każdorazowej zgody na skorzystanie z zawartości pliku cookies.
8. W przypadku nieakceptowania plików cookies korzystanie ze strony Sklepu może być utrudnione.
9. Sprzedający używa informacji zapisanych za pomocą cookies w celu zapewnienia prawidłowości działania strony oraz w celach statystycznych.
10. Wszystkie podane ceny to ceny brutto, które zawierają obowiązujący podatek VAT.
§ 2. DEFINICJE
W rozumieniu niniejszego Regulaminu:
1. Ceną sprzedaży – jest ostateczną ceną towaru w złotych polskich lub w euro, która uwzględnia należny podatek VAT, koszty dostawy, a w odniesieniu do towaru indywidualnie konfigurowanego, uwzględnia również wszystkie warunki realizacji indywidualnego zamówienia.
2. Dniami roboczymi – są dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy lub świąt państwowych w Rzeczpospolitej Polskiej.
3. Klientem – jest zarejestrowany – poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie: https://smartlab-sklep.pl/ – podmiot niebędący konsumentem, którym może być jedynie przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447, ze zm.), który nabywa towary w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
4. Kontem – jest konto Klienta założone podczas rejestracji na potrzeby składania zamówień za pośrednictwem Sklepu.
5. Kosztami dostawy – są wszystkie koszty związane z dostarczeniem zamówionego towaru na wskazany przez Klienta adres.
6. Koszykiem – jest element oprogramowania Sklepu, umożliwiający ustalenie i modyfikację danych zamówienia towaru w Sklepie.
7. Kurierem – jest współpracująca ze Sprzedającym firma kurierska, dostarczająca zamówione przez Klienta towary na wskazany przez niego adres.
8. Obsługą Klienta – jest obsługa Sklepu dostępna: w dni robocze w godzinach od 8.00 do 16.00, pod numerem: Tel.: 12/35 989 35, bądź adresem email: office@smart-lab.com.pl
9. Potwierdzeniem Zamówienia – jest przesłane przez Sprzedającego oświadczenie o przyjęciu oferty Klienta zawarcia umowy Sprzedaży Towarów, określonych w Zamówieniu, potwierdzające treść Zamówienia Klienta, w tym opis zamówionych Towarów, ich ilości oraz łączną cenę sprzedaży – z chwilą przesłania przez Sprzedającego potwierdzenia zamówienia dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.
10. Sklepem – jest sklep internetowy prowadzony przez Sprzedającego pod adresem internetowym https://smartlab-sklep.pl/.
11. Sprzedającym – jest smartlab s.c. Izabela Bereza-Smagacz, Paulina Komorowska.
12. Stroną Sklepu – jest strona internetowa https://smartlab-sklep.pl/.
13. Towarem – jest produkt przedstawiony na stronie Sklepu. Sprzedający zaprasza Klientów do składania zamówień lub rozpoczęcia negocjacji cenowych.
14. Towarem indywidualnie konfigurowanym – jest towar, którego parametry są dopasowywane do potrzeb Klienta i uzgadniane przez Klienta ze Sprzedającym na etapie składania zamówienia; towar taki jest oznaczony w informacji o towarze na stronie Sklepu ikoną „NA ZAPYTANIE” lub którego cena brutto wynosi 0 zł.
15. Towarem standardowo skonfigurowanym – jest towar nie podlegający indywidualnej konfiguracji z Klientem; towar taki jest oznaczony w informacji o towarze na stronie Sklepu ikoną „DO KOSZYKA”.
16. Umową sprzedaży – jest umowa sprzedaży, w rozumieniu ustawy z 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 Nr 16 poz. 93, ze zm.), zawarta za pomocą środków porozumiewania się na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedającym.
17. Zamówieniem – jest oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towarów ze Sprzedającym, złożone przez Klienta zgodnie z niniejszym Regulaminem.
§ 3. REJESTRACJA
1. Warunkiem dla zapoznania się z ofertą cenową Sklepu i możliwości składania zamówień w Sklepie jest założenie Konta za pośrednictwem strony Sklepu https://smartlab-sklep.pl/.
2. Dla utworzenia Konta należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie Sklepu i podać następujące dane zgodne ze stanem faktycznym:
a) nazwę / firmę pod którą prowadzona jest działalność gospodarcza wraz ze wskazaniem formy prawnej;
b) adres siedziby i adres do dostawy (każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie istniała możliwość aktualizacji adresu do dostawy);
c) numer NIP;
d) dane kontaktowe;
e) indywidulaną nazwę Klienta i hasło.
3. Weryfikacja danych zgłoszonych przez Klienta będzie przeprowadzona przez Obsługę Klienta w terminie 3 dni roboczych od dnia wysłania poprzez stronę Sklepu formularza rejestracyjnego przez Klienta.
4. W przypadku stwierdzenia niezgodności lub braków w danych wskazanych w formularzu rejestracyjnym Obsługa Klienta powiadomi o nich Klienta.
5. W przypadku pozytywnej weryfikacji wszystkich danych Klienta, wskazanych w § 3 ust. 2 Regulaminu, Klient otrzyma potwierdzenie od Obsługi Klienta na adres e-mail wskazany w formularzu rejestracyjnym z linkiem pozwalającym na aktywację Konta.
6. Warunkiem dla utworzenia Konta jest zapoznanie się i akceptacja niniejszego Regulaminu.
7. Rejestracja Klienta jest przeprowadzana jednorazowo. Klient po aktywacji Konta identyfikowany jest za pomocą indywidulanej nazwy Klienta oraz indywidualnego hasła. Klient w każdym czasie ma możliwość aktualizacji danych podanych przy rejestracji.
§ 4. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dokonując rejestracji Klient będący osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.).
2. Sprzedający jest administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach prowadzonej sprzedaży internetowej i dane te są wykorzystywane w celu realizacji zamówień.
3. Klient ma możliwość wglądu, aktualizacji i żądania usunięcia danych z bazy danych sklepu.
§ 5. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
1. Na stronie Sklepu przedstawione są odpowiednio wszystkie towary, które Sprzedający sprzedaje za pośrednictwem Sklepu. Wyróżnia się dwie kategorie towarów:
a) towary standardowo skonfigurowane,
b) towary indywidulanie konfigurowane.
2. Przy towarach standardowo skonfigurowanych zamieszczona jest cena brutto podawana w złotych polskich i jest ona wiążąca dla Klienta, w momencie składania przez Klienta zamówienia, chyba że Strony poczynią w tym zakresie odrębne ustalenia. Dla towarów konfigurowanych indywidualnie cena brutto jest ustalana pomiędzy Sprzedającym a Klientem w toku negocjacji.
3. Informacja o cenie sprzedaży przedstawiana jest zawsze w potwierdzeniu zamówienia, a w odniesieniu do towarów standardowo skonfigurowanych wskazana będzie już w Koszyku po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy towaru zamówienia oraz formy płatności.
4. Sprzedający może dokonywać zmian w cenach towarów dostępnych w Sklepie oraz przeprowadzać wszelkiego rodzaju akcje promocyjne oraz wyprzedaże dotyczące towarów. Wszelkie zmiany dotyczące cen, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży nie mają wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie tych zmian.
5. Klient może składać zamówienia w sposób określony niniejszym Regulaminem przez siedem dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Klient zobowiązany jest korzystać ze strony Sklepu z poszanowaniem postanowień Regulaminu oraz dobrych obyczajów kupieckich, jak również nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym.
6. Warunkiem złożenia zamówienia jest posiadanie Konta oraz zapoznanie się i akceptacja niniejszego regulaminu.
7. Klient składa zamówienie odpowiednio poprzez:
a) dokonanie wyboru zamawianego Towaru standardowo skonfigurowanego za pośrednictwem Sklepu zgodnie z procedurą składania zamówień Sklepu;
b) przesłanie zamówienia na Towar indywidualnie konfigurowany na adres poczty elektronicznej Obsługi Klienta, w którym potwierdzone zostaną dane Klienta, wszystkie warunki zamówienia dotyczące indywidulanej konfiguracji towaru, uprzednio uzgodnione ze Sprzedającym, ilość zamawianych towarów, adres i sposób dostawy oraz sposób płatności.
8. W zamówieniu Klient określa wybrany sposób dostawy i płatności, zgodnie z § 7 i 8 Regulaminu.
10. Zamówienie uważa się za złożone z chwilą zarejestrowania go w systemie informatycznym Sklepu bądź odpowiednio z chwilą otrzymania przez Sprzedającego zamówienia wysłanego na adres poczty elektronicznej Obsługi Klienta.
11. Złożenie przez Klienta zamówienia w sposób przewidziany w punkcie § 5 ust. 7, jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zawarcia umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia.
12. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi otrzymanie zamówienia od Klienta na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta, bądź na adres poczty elektronicznej, z którego przesłano zamówienie.
13. Złożona oferta wiąże Klienta od momentu przesłania przez Sprzedającego potwierdzenia otrzymania zamówienia od Klienta. Anulowanie zamówienia – po przesłaniu przez Sprzedającego informacji potwierdzającej otrzymanie zamówienia od Klienta – wymaga zgody Sprzedającego. W przypadku wycofania zamówienia przez Klienta w całości lub w części Klient zobowiązany będzie do pokrycia wszystkich kosztów poniesionych przez Sprzedającego w związku z realizacją wycofanego w całości lub części zamówienia.
14. Wymiana lub zwrot zakupionego towaru, mogą nastąpić jedynie po otrzymaniu pisemnej zgody od Sprzedającego. Warunkiem przyjęcia przez nas towaru jest przesłanie go w bezpiecznym opakowaniu transportowym (nie tylko opakowanie producenta), brak śladów użytkowania produktu oraz oryginalnie zamknięte, niezniszczone opakowanie handlowe, zawierające kompletny produkt. W przypadku zwrotu niektórych towarów sprowadzanych na specjalne zamówienie Klienta lub anulowania złożonego na nie zamówienia, zastrzegamy sobie możliwość naliczenia opłaty manipulacyjnej, której wysokość będzie naliczona indywidualnie, w zależności od typu towaru i ewentualnych warunków jego zwrotu do producenta. W przypadku zamówionych odczynników chemicznych zwroty, wymiany na inne, a także anulowanie złożonego zamówienia nie są możliwe.
15. Sprzedający w terminie 3 dni roboczych przeprowadzi weryfikację danego zamówienia. Sprzedający może wstrzymać realizację zamówienia jeżeli:
a) Klient zalega z płatnościami za poprzednie zakupy;
b) warunki zamówienia dotyczące indywidulanej konfiguracji towaru, wskazane w zamówieniu przez Klienta są inne niż uprzednio uzgodnione ze Sprzedającym;
c) okaże się, że zamówiony towar standardowo konfigurowany nie jest aktualnie dostępny;
d) okaże się, że rzeczywisty czas realizacji zamówienia będzie dłuższy niż czas realizacji zamówienia wskazany w potwierdzeniu zamówienia;
e) zamówienie zawiera błędy systemowe.
16. Sprzedający poinformuje niezwłocznie Klienta o przyczynach wstrzymania realizacji zamówienia.
17. W przypadku pozytywnej weryfikacji zamówienia Sprzedający potwierdzi zamówienie na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta, bądź na adres poczty elektronicznej, z którego przesłano zamówienie.
§ 6. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY I REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
1. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z chwilą otrzymania przez Klienta od Sprzedającego potwierdzenia realizacji zamówienia, zawierającego ceny sprzedaży, szacunkowy termin realizacji danego zamówienia, koszty dostawy bądź termin gotowości Sprzedającego do wydania towaru Klientowi oraz zasady płatności.
2. Warunki umowy sprzedaży określa niniejszy Regulamin, obowiązujące przepisy prawa oraz indywidualne ustalenia poczynione pomiędzy Sprzedającym a Klientem w związku ze złożeniem zamówienia. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
3. Termin realizacji zamówienia jest podawany w potiwerdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji.
4. Termin realizacji zamówienia, podany w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji, może ulec zmianie.
5. W przypadku zaistnienia konieczności zmiany lub anulowania zamówienia przez Klienta powinien on niezwłocznie poinformować o tym Obsługę Klienta Sprzedającego. Sprzedający poinformuje niezwłocznie Klienta o możliwych czynnościach i kosztach związanych z decyzją Klienta. Ewentualne koszty i czynności będą zależeć od stopnia zaawansowania realizacji zmienianego/anulowanego zamówienia.
6. W przypadku jeżeli okaże się, że realizacja przez Sprzedającego zamówienia w potwierdzonym zakresie lub terminie okaże się niemożliwa, Sprzedający niezwłocznie poinformuje Klienta, na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta, bądź na adres poczty elektronicznej, z którego przesłano zamówienie, o przyczynach niemożliwości realizacji zamówienia, jak również czy niemożliwość ta dotyczy całego, czy też części zamówienia Klienta, a także o przewidywanym możliwym terminie realizacji tego zamówienia odpowiednio w całości, albo w pozostałej części.
7. W przypadku, gdy zamówienie, które okazało się niemożliwe do zrealizowania w całości lub w części w potwierdzonym zakresie lub terminie, dotyczyło towarów standardowo skonfigurowanych zarówno Klientowi, jak i Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 7 dni od dnia powiadomienia Klienta przez Sprzedającego, o przyczynach niemożliwości realizacji zamówienia, zgodnie z § 6 ust. 7 Regulaminu.
8. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do zamówień, których przedmiotem są towary indywidualnie konfigurowane.
§ 7. DOSTAWA I ODBIÓR TOWARU
1. Towar zamówiony przez Klienta zostanie dostarczony przez Kuriera na wskazany przez Klienta adres dostawy. W miejscu dostawy wskazanym przez Klienta musi istnieć możliwość pokwitowania odbioru towaru przez Klienta.
2. Dostawy realizowane są na terenie całej Polski.
3. Koszty dostawy towaru przedstawiane są w Koszyku po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy oraz formy płatności, bądź w potwierdzeniu realizacji zamówienia. Koszty dostawy są zależne od ilości i rodzaju kupowanych towarów.
4. Szczegółowe zasady i warunki doręczania przesyłek przez Kuriera określa jego Regulamin.
5. Towar objęty zamówieniem jest dostarczany Klientowi przez Sprzedającego wraz instrukcją montażu i obsługi, gwarancją producenta. Faktura VAT zostanie dostarczona w wersji elektronicznej na wskazany adres poczty elektronicznej lub na specjalne życzenie Klienta w formie papierowej za pośrednictwem Poczty Polskiej.
6. Momentem wydania towaru Klientowi jest odpowiednio w zależności od wybranego sposobu odbioru lub dostawy towaru chwila powierzenia towaru Kurierowi.
7. W przypadku, gdy towar dostarczony jest przez Kuriera, Klient ma obowiązek dokonania kontroli stanu przesyłki z chwilą jej otrzymania, w szczególności w zakresie: jej kompletności, nienaruszalności, a następnie potwierdzić zgodność towaru z listem przewozowym w obecności Kuriera dostarczającego towar. Pokwitowanie odbioru towaru u Kuriera jest równoznaczne z potwierdzeniem zgodności obieranego towaru z zamówieniem Klienta.
8. W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub widocznych uszkodzeń Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego udokumentowania tego faktu poprzez spisanie protokołu uszkodzenia towaru z kurierem doręczającym przesyłkę. Przyjęcie uszkodzonej przesyłki bez zastrzeżeń i bez spisania protokołu szkody spowoduje utratę możliwości uznania reklamacji transportowej zarówno przez firmę kurierską jak i przez smartlab s.c.
9. Wszelkie ewentualne niezgodności ilościowe w dostawie uwzględnione zostaną jedynie, gdy fakt ten zostanie zgłoszony telefonicznie lub drogą elektroniczną w ciągu trzech dni od dnia odbioru przesyłki.
9. W przypadku, gdy Klient nie odbierze towaru w terminie ustalonym ze Sprzedającym, Sprzedający powiadomi Klienta o nowym możliwym terminie odbioru lub dostawy. W takim przypadku Klient zawsze ponosi koszt ponownego dostarczenia towaru i przechowania towaru do czasu kolejnej dostawy.
§ 8. WARUNKI PŁATNOŚCI
1. Wszelkie płatności dokonywane są w złotych polskich lub Euro. Klient dokonuje zapłaty ceny sprzedaży towaru w jeden z następujących sposobów:
a) przed dostawą Towarów, na podstawie faktury proforma;
b) w ciągu 14 dni od dnia wystawienia przez Sprzedającego faktury, zgodnie z potwierdzeniem zamówienia, o ile nie ustalono inaczej;
c) tradycyjny przelew bankowy.
2. W przypadku, gdy płatność następuje przelewem bankowym w terminie wskazanym w fakturze VAT, bieg terminu liczony jest od dnia wystawienia faktury VAT, a za dzień zapłaty uznawany jest dzień uznania rachunku Sprzedającego kwotą wynikającą z faktury VAT.
3. W przypadku, gdy ceny Towarów podane są w euro, a płatność dokonywana jest w złotych polskich, przeliczenia dokonuje się na podstawie średniego kursu wymiany euro publikowanego przez Narodowy Bank Polski z dnia wymagalności płatności.
4. Klient może zostać zobowiązany do zrealizowania przedpłaty na poczet zamówionych przez niego Towarów. Sprzedający nie ma obowiązku dostarczenia Towarów do czasu otrzymania przedpłaty. Kwota jakiejkolwiek przedpłaty będzie wyszczególniona w odpowiednim potwierdzeniu zamówienia. W przypadku gdy, umowa sprzedaży nie dojdzie do skutku z winy Klienta, Sprzedający będzie mógł zatrzymać przedpłatę na poczet poniesionych kosztów w związku z realizacją zamówienia.
5. Klienta obowiązuje terminowe dokonywanie płatności. W przypadku niedokonania przez Klienta należnej płatności w terminie, niezwłocznie zapłaci on na żądanie Sprzedającego odsetki od zaległej kwoty za okres od dnia, w którym płatność powinna była zostać zrealizowana do dnia faktycznego dokonania płatności, w wysokości ustawowej, za każdy dzień opóźnienia.
§ 9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO
1. Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Klienta ograniczona jest do rzeczywistych strat i nie obejmuje utraconych korzyści oraz nie może przekroczyć wysokości ceny sprzedaży Towaru.
2. Sprzedający nie ponosi względem Klienta odpowiedzialności za szkody wynikające z opóźnienia w dostawie Towaru. Jeżeli Sprzedający dopuści się zwłoki w dostawie Towarów, jego odpowiedzialność ograniczona jest na zasadach określonych w § 9 ust. 1 Regulaminu.
§ 10. GWARANCJA JAKOŚCI, WYŁĄCZENIE RĘKOJMII ZA WADY
1. Towary powinny spełniać wszystkie określone standardy i przepisy mające zastosowanie w Unii Europejskiej i w Polsce. Towary oferowane przez Sprzedającego są fabrycznie nowe, chyba że w opisie towaru zaznaczono inaczej.
2. Towary sprzedawane przez smartlab s.c. objęte są gwarancją w zależności od warunków gwarancji producenta. Oferujemy również serwis pogwarancyjny wyrobów zakupionych w naszej firmie.
3. Sprzedający dostarczy Klientowi instrukcje odnoszące się do Towarów oraz niezbędne porady dotyczące działania i serwisowania Towarów.
4. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne należy przesyłać do na adres e-mail: logistyka@smart-lab.com.pl.
5. Wszelkie zgłoszenia serwisowe należy przesyłać do na adres e-mail: office@smart-lab.com.pl.
6. Klient poinformuje niezwłocznie smartlab s.c. w wypadku zauważenia jakiegokolwiek niebezpieczeństwa wywołanego przez użytkowanie Towarów, zgodnie z procedurą zgłaszania incydentów medycznych, określoną w ustawie z 20 maja 2010 roku o wyrobach medycznych (Dz.U.2015.876 j.t.). na żądanie Sprzedającego. Klient jest zobowiązany współpracować ze Sprzedającym przy ewentualnej kontroli prowadzonej przez właściwe organy administracji publicznej.
7. Strony postanawiają wyłączyć uprawnienia Klienta wobec Sprzedającego z tytułu rękojmi za wady towaru na zasadach ogólnych określonych w ustawie z 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (Dz. U. z 1964 Nr 16 poz. 93, ze zm.), w zakresie dopuszczonym przez prawo. Jednakże, w przypadku, gdy Klient wykryje wadę towaru powinien zgłosić na zasadach opisanych w § 10 ust. 5 Regulaminu. Sprzedający ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji w terminie do 30 dni i poinformuje Klienta o dalszym sposobie postępowania. Wszelkie dodatkowe czynności niezbędne do załatwienia reklamacji zostaną ustalone indywidualnie przez Sprzedającego z Klientem.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Prawem właściwym jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) a także inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
2. Wszelkie prawa własności intelektualnej związane z Towarami oraz cała wiedza specjalistyczna, specyfikacje, procesy, inicjatywy, dane lub informacje dostarczone przez Sprzedającego Klientowi, zamówione przez Klienta lub opracowane przez Sprzedającego lub Klienta w związku z Towarami przez cały czas należą, są lub pozostaną (w zależności od okoliczności) własnością Sprzedającego. Klient uznaje, że żadne prawa własności intelektualnej nie należą i nie będę przeniesione na Klienta. Klient zobowiązuje się nie podejmować żadnych działań, których skutkiem może być utrata przez Sprzedającego tytułu własności do praw własności intelektualnej.
3. Sprzedający ma prawo do wprowadzania w niniejszym Regulaminie zmian ze skutkiem na przyszłość. Zmiany te wchodzą w życie wraz z ich ogłoszeniem na stronie Sklepu. Zmiany nie mogą naruszać praw Klientów wynikających z zamówień złożonych przed ich wprowadzeniem.
4. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część umów sprzedaży zawieranych przez Sprzedającego z Klientami.
5. Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z realizacją zamówienia złożonego przez Klienta, będą rozstrzygane polubownie. W przypadku, gdy Strony nie dojdą do porozumienia każda ze Stron będzie mogła poddać spór do rozstrzygnięcia przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedającego.